Klachten

craniosacraalskeletIngrijpende gebeurtenissen binnen ons leven kunnen verstoringen creeëren in het craniosacraal systeem waardoor het centrale zenuwstelsel uit balans geraakt. De wijze waarop ons centrale zenuwstelsel functioneert beïnvloedt niet enkel in sterke mate ons lichaam maar ook onze persoonlijkheid.
Disbalans kan zich uiten op zowel fysiek als op emotioneel gebied met mogelijks gedragsproblematiek en zelfs trauma als gevolg.

Een ervaren craniosacraal therapeut kan via het craniosacraal systeem disbalans waarnemen binnen het lichaam. Zo kunnen plaatsen waar energie geblokkeerd zit herkend worden en kan de therapeut zijn behandeling hierop afstemmen met als doel het zelfgenezend vermogen te stimuleren en te ondersteunen. Hieruit kan heling en herstel volgen.

• Bij baby’s zijn er opmerkelijke resultaten bij ontroostbaar en frekwent huilen, geboortetrauma, darmkrampen, spijsverteringsstoornissen, reflux, huilen bij aan-en uikleden t.g.v. gevoelig nekje, …
  • Bij zwangere vrouwen wordt het ontspannen van de bekkenbodem vergemakkelijkt waardoor de zwangerschapsperiode en de geboorte comfortabeler en met minder complicaties verloopt.
  • Deze therapie kan ook toegepast worden als ontspanning of ontstressing.

Andere klachten waarbij Biodynamisch Craniosacraal therapie zijn efficiëntie heeft bewezen:

hernia’s en lumbago

slaapklachten